Obecnie zarządzanie przedsiębiorstwem znacznie częściej wymaga od właściciela zlecenia niektórych zadań zewnętrznym realizatorom. Dotyczy to zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Raporty roczne budzą strach dla wielu przedsiębiorstw. Ponad to nie każda placówka ma na tyle wykwalifikowanych członków administracji, by profesjonalnie takie zestawienie poddać analizie. Dlatego też coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej kwestii. Dobre agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego zleceniodawcę w sposób indywidualny, ale również każdy plan działania konstruują od podstaw. Nie inaczej jest w przypadku raportów rocznych z działalności konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem indywidualnych cech danego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę również cel konstruowania takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. W procesie powoływania do istnienia raportu rocznego niezbędne są także regularne konsultacje z przedstawicielami danej firmy. Indywidualnie wykreowany raport prezentuje treści zarówno liczbowe jak i inne w atrakcyjny, a równocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju analizy rynku są równocześnie przygotowywane przez fachowców z branży marketingu. business-to-business (B2B). Można więc efektywnie zastosować się do nich w dalszych posunięciach firmy, tak w wymiarze finansowym, jak i strategii całościowych.